اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شمال سوریه | تنگ‌تر شدن عرصه بر تروریست‌ها در حماه و ادلب؛ ناکامی طرح ترکیه در حلب

عناصر وابسته به ترکیه روز گذشته با حمله به مواضع ارتش سوریه در شمال حلب قصد داشتند عملیات نیروهای سوری در استان ادلب را به تعویق بیندازند که طرح آنان شکست خورد.

شمال سوریه |  تنگ‌تر شدن عرصه بر تروریست‌ها در حماه و ادلب؛ ناکامی طرح ترکیه در حلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عناصر تروریستی حاضر در شمال حلب (شمال سوریه) یکشنبه (روز گذشته) در اطراف روستای «مرعناز» دست به تحرکات مشکوکی علیه نیروهای ارتش ترکیه زدند.

در توضیح جزئیات این عملیات، یک منبع امنیتی گفت که «عناصر مشکوک» که وابسته به دولت ترکیه بودند از طراف مرعناز به سمت مواضع ارتش ترکیه که در داخل خاک سوریه بود، چند خمپاره شلیک کردند.

این منبع به شبکه خبری «المیادین» گفت که هدف از حملات تروریستها به مواضع ارتش ترکیه این بود که نظامیان ترکیه‌ای بهانه به دست آورند و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دهند.

منبع مذکور تأکید کردند که «عناصر مسلح با پشتیبانی توپخانه‌ای گسترده ترکیه به سمت مواضع ارتش سوریه پیشروی کردند و همین مسئله باعث شد که بتوانند وارد روستای مرعناز شوند، ولی یگانهای ارتش آنان را محاصره کردند که به کشته و زخمی شدن آنان منجر شد».

وی ادامه داد: «پس از آن، یک گروه [از نظامیان] ترکیه تلاش کرد که افراد زخمی را از میدان نبرد خارج کند که وارد میدان مین شد و اعضای آن نیز زخمی شدند».

این منبع امنیتی تصریح کرد که هدف از «عملیات ترکیه» در شمال حلب این بود که به ارتش سوریه اعمال فشار کرده و عملیات نظامی ارتش به سمت ادلب که قرار بود امروز آغاز شود، به تعویق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات عناصر مسلح وابسته به ترکیه نمی‌تواند بدون موافقت رسمی این کشور صورت گیرد، این اقدامات را نقض توافقاتی دانست که با روسیه بدان دست یافته بود.

این منبع با بیان اینکه «عملکرد مشکوک ترکیه» باعث شده است که بیش از 200 نیروی ارتش سوریه طی چهار ماه گذشته کشته شوند، خاطر نشان کرد که روسیه به درخواست آنکارا میانجی‌گری کرده تا دولت سوریه اجازه دهد سربازان ترکیه‌ای که زخمی شده‌اند، از این منطقه خارج شوند.

حملات بی‌وقفه نیروهای سوری به تروریستها در حماه و ادلب

طبق گزارش‌ها از استان ادلب در شمال غرب سوریه، عناصر تروریستی جبهه النصره شهر «السقیلبیة» را هدف حملات راکتی قرار دادند. تروریستها در غرب حماه نیز روستای «جب رمله» را هدف حملات خود قرار دادند.

یک منبع خبری به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که ارتش سوریه نیز در «اللطامنة، کفرزیتا و حصرایا» نیز به حملات تروریستها پاسخ داده است.

در ریفهای این دو استان، جنگنده‌های سوریه و روسیه مواضع تروریستها را هدف قرار دادند. درمناطق «حیش و خربة أبو لین» در شرق ادلب انبارهای مهمات و در «کفر نبودة، الهبیط، کفر زیتا، التوینة، العنکاوی، الحمیرات، میدان غزال، الزکاة و اللطامنة» در شمال حماه مقرهای ترویستها بمباران شد.

مواضع تروریستها در «التمانعة، مزارع خان شیخون و موقة وادی الفتح» واقع در جنوب شرق ادلب به طور کامل منهدم شد. جنگنده‌های سوری، مقرهای عناصر تروریستی را در  «معرة النعمان، کفرنبل، کفروما، معرتحرمة، القصابیة، کنصفرة، بریدیج، ترملا، معرة الصین، حزراین، البارة و النقیر» در جنوب و جنوب غرب ادلب منهدم کردند.

این منبع میدانی در ادامه اعلام کرد که ارتش حلقه محاصره تروریستها را در منطقه «عاری از سلاح» در استانهای حماه و ادلب تنگتر کرده و آماده است «که آن را از تروریستها پاک و آن را عاری از آنان و سلاحشان اعلام کند».

تلاش تروریستها برای حمله به سمت حماه و لاذقیه

در همین ارتباط، یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته بود که عناصر تروریستی مستقر در استان ادلب در تلاشند که سلاح و تجهیزات بیشتری وارد کنند و عملیات خود را به سمت حماه و استان «لاذقیه» کلید بزنند.

تجهیزات تروریستها به منطقه «مورک» در شمال حماه نیز رسیده است تا از این طریق بتوانند مواضع ارتش سوریه و منازل غیر نظامیان را بمباران کردند.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد که تحرکات تروریستها لحظه به لحظه رصد می‌شود و اقدامات آنان طی چند روز گذشته نشان می‌دهد که «در صدد افزایش اقدامات خصمانه است که آغازی بر پایان حتمی و نزدیک آنان خواهد بود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول